منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع آزمون ارشد فنی مهندسی, منابع ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع آزمون ارشد فنی مهندسی, منابع ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع آزمون ارشد فنی مهندسی, منابع ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور ارشد فنی مهندسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا گرایش جلوبرندگی (پیشرانش)
مجموعه کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا

معرفی رشته :

مهندسی هوافضا مجموعه ای از علوم و توانائیهای علمی در زمینه تحلیل، طراحی و ساخت وسایل پرنده نظیر هواپیماها، هلیکوپترها، گلایدرها، و ماهواره هاست.

این رشته یکی از رشته های راهبردی (استراتژیک) و مورد توجه در دنیا و نشانه توسعه و پیشرفت کشورهاست و از آنجا که در هر دو عرصه نظامی و علمی مورد توجه قرار دارد، بودجه های کلانی صرف توسعه آن می شود. از این رو از جایگاه ممتاز و رو به رشد در میان رشته های مهندسی برخوردار است.

مهندسی هوافضا از نظر واحدهای درسی شباهت زیادی به رشته مهندسی مکانیک دارد و در برخی دانشگاهها در دانشکده مکانیک ارایه می شود.همچنین از نظر تحصیلی، جزو پیچیده ترین و سخت ترین رشته های مهندسی محسوب می شود. 


مهندسین هوافضا مسئول طراحی و ساخت ماشینهای غیر عادی، از هواپیماهای با وزن بیش از 250 تن گرفته تا فضاپیماهایی که قادر به طی مسافتهای طولانی با سرعتی بالاتر از 30000 کیلومتر در ساعت هستند، می باشند. مهندسین هوافضایی که با هواپیما سر و کار دارند را مهندسین هوانوردی و آنهایی را که اختصاصا با فضاپیما کار می کنند، مهندسین فضانوردی گویند.

گرایش جلوبرندگی (پیش رانش) به‌مطالعه و بررسی سامانه‌های جلوبرنده (موتور)، اعم از موتورهای هوازی و غیرهوازی می‌پردازد. موتورهای هوازی شامل موتورهای پیستونی و چرخ‌پره‌ای (توربینی) است که از هوا به‌عنوان اکسیدکننده استفاده نموده و سوخت را با خود حمل می‌کنند. اما موتورهای غیرهوازی مانند موتور موشک‌ها و فضاپیماها است که سوخت و اکسیدکننده را با خود حمل می‌کنند.

در این دانش نحوهٔ تولید نیروی رانش و همچنین ساختار کلی انواع موتورهای هوافضایی بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. طراحی و تعیین میزان عملکرد انواع سامانه‌های جلوبرنده نیز بسیار مورد توجه مهندسین پیشرانش هستند.

گرایش جلوبرندگی بسیار شبیه به مکانیک - تبدیل انرژی و سیستم‌های انرژی می‌باشد و دروس مشترک بسیاری با هم دارند و  زمینه‌های کاری بیشتری نیز نسبت به گرایش‌های دیگر هوافضا دارد. (شرکت نفت، ایران خودرو، صنایع دفاع، نیروگاه‌ها و...) عمده دانشجویان و فارغ التحصیلان این گرایش به شبیه سازی عددی رفتار سیال [CFD] می پردازند.

برنامه درسی (سرفصل) ارشد مهندسی هوافضا گرایش جلوبرندگی و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها32 واحد
دروس عمومی : 6 واحد
دروس تخصصی اجباری و اختیاری : 18 واحد
سمینار : 2 واحد
پایان نامه : 6 واحد

دروس عمومی

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

ریاضیات پیشرفته 1

3

محاسبات عددی پیشرفته

3

مکانیک محیط های پیوسته1

3

 

 



دروس تخصصی اجباری

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

اصول جلوبرنده های پیشرفته

3

طراحی آئرودینامیک توربوماشین ها

3

سوخت و احتراق پیشرفته

3

آئرودینامیک ورودی

3

آئروترمودینامیک موتورهای موشک

3

 

 

 

دروس تخصصی اختیاری

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

آئرودینامیک مافوق صوت

3

روش های عددی در توربوماشین ها

3

صدای موتور و نحوه جلوگیری آن

3

مباحث منتخب در توربین های گاز

3

موتورهای احتراق داخلی (پیشرفته)

3

 

 

 


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی