منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع آزمون ارشد فنی مهندسی, منابع ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع آزمون ارشد فنی مهندسی, منابع ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور ارشد فنی مهندسی

منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع آزمون ارشد فنی مهندسی, منابع ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع ازمون ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور کارشناسی ارشد فنی مهندسی, منابع کنکور ارشد فنی مهندسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ضرایب دانشگاه سراسری کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر براساس دفترچه آزمون سال 97

عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2- ریاضیات (ریاضیات عمومی (1و2)، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمال مهندسی، ریاضیات گسسته)، 3- دروس تخصصی مشترک (ساختمان داده ها و طراحی الگوریتم ها، نظریه زبان ها و ماشین ها، مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر، سیستم عامل و شبکه های کامپیوتری)، 4- دروس تخصصی معماری سیستم های کامپیوتری (مدارهای الکتریکی، الکترونیک دیجیتال و VLSI، سیگنال ها و سیستم ها)، 5- دروس تخصصی هوش مصنوعی و رباتیکز (مدارهای الکتریکی، هوش مصنوعی، سیگنال ها و سیستم ها)، 6- دروس تخصصی نرم افزار، شبکه های کامپیوتری، رایانش امن (کامپایلر، پایگاه داده ها، هوش مصنوعی).

رشته

گرایش

کد ضریب

ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)

1

مهندسی کامپیوتر

1- معماری سیستم های کامپیوتری 

1

2

4

3

2-هوش مصنوعی و رباتیکز 

2

2

4

3

3- نرم افزار 

3

2

4

3

4-شبکه های کامپیوتری

3

3

5-رایانش امن

3

3

6- الگوریتم ها و محاسبات 

3

3

 

 

 

دروس مشترک تمام گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی کامییوتر

دروس مشترک آزمون کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر بین تمام گرایش ها شامل 2 درس زبان عمومی و تخصصی و ریاضیات می‌باشد که درس ریاضیات خود شامل 4 درس می‌باشد و درسی به نام «دروس مشترک» که آن هم شامل 5 عنوان درسی است و مابقی سؤالات با توجه به گرایش به صورت تخصصی هر رشته مطرح شده اند.

 

« زبان عمومی و تخصصی »

یکی از دروس مهم و کاربردی در رشته مهندسی کامپیوتر، زبان انگلیسی است که می تواند به موفقیت داوطلبان کمک بسزایی نماید. تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد 30 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، تعدادی از سؤالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی مهندسی کامپیوتر می‌باشد. بدون تردید اگر داوطلبان کارشناسی ارشد در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. خواندن کتاب زبان عمومی و همچنین زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یک سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده است و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان می‌توانند خود را به سطح مطلوبی با استفاده از این کتاب برسانند. در کتاب زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف علاوه بر بررسی و ارایه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95 ـ 72) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته مهندسی کامپیوتر به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است. ضریب این درس در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی 1 بوده و با ضریب دروس ریاضی یکسان است.

 

« ریاضیات »

سؤالات دروس ریاضی در کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر شامل 4 درس ریاضیات مهندسی، آمار و احتمال مهندسی، محاسبات عددی و ساختمان‌های گسسته می‌باشد. ضریب درس ریاضیات برای تمام گرایش‌ها (2) است. از این درس در آزمون کارشناسی ارشد 20 تست مطرح شده است.

 

« ریاضیات مهندسی »

تعداد سؤالات درس ریاضیات مهندسی در آزمون کارشناسی ارشد معمولاً 5 سؤال می‌باشد. کتاب کرویت­ سیک مهمترین مرجع این درس می‌باشد که به لحاظ حل مثال‌های زیاد و تشریح کامل مطالب خصوصاً در بخش توابع مختلط دارای ضعف می‌باشد و بعضاً به دلیل ترجمه گزینشی در فصول معادلات با مشتقات جزیی مطالب پیچیده‌تر نیز شده است. در کتاب ریاضیات مهندسی انتشارات مدرسان شریف تمام مطالب درسی با متنی ساده و روان آموزش داده شده، همچنین گنجاندن مثال‌ها و تست‌های چهارگزینه‌ای فراوان با پاسخ‌های تشریحی در ضمن آموزش درس و بعد از هر مبحث از دیگر مزیت های این کتاب است. طبقه‌بندی مطالب و آوردن تمامی تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد 10 سال اخیر اکثر رشته‌های فنی و مهندسی و گروه علوم پایه به صورت طبقه‌بندی شده در پایان هر فصل با پاسخ‌های کاملاً تشریحی، قرار دادن تست‌های تکمیلی با پاسخ کلیدی برای داوطلبان آزمون جهت تمرین بیشتر، حل کامل سؤالات آزمون سراسری 1395، ارائه آزمون‌های خودسنجی در پایان کتاب در سه سطح A و B و C برای آمادگی در هفته‌های آخر نزدیک آزمون، ارایه روش‌های تستی برای حل تست‌ها و ... از جمله مشخصات دیگر این کتاب است.

کتاب ریاضی مهندسی شامل 2300 پرسش چهار گزینه‌ای می‌باشد.

 

« آمار و احتمالات »

تعداد سؤالات درس آمار و احتمالات در آزمون کارشناسی ارشد 5 سؤال می‌باشد. در دانشگاه‌ها کتاب‌های آمار و احتمال دکتر نادر نعمت‌الهی، احتمال و آمار دکتر پاشا، آمار و احتمالات مهندسی تألیف شلدون راس تدریس می‌شود و بعضی اساتید از جزوه‌های شخصی خود برای تدریس استفاده می‌کنند. سؤالات این درس در قسمت مفاهیم آماری معمولاً ساده‌تر و در قسمت احتمال سخت‌تر به نظر می‌رسد.

 

« محاسبات عددی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر حدود 5 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست مطالب آن در مورد محاسبات عددی می‌باشد و جزء دروس نسبتاً آسان تر ریاضیات می‌باشد. آنچه برای موفقیت در آزمون سراسری اهمیت دارد داشتن دقت زیاد و حفظ کردن روابط و فرمول‌های این درس می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های آنالیز عددی تألیف اصغر کرایه چیان، آنالیز عددی تألیف اسماعیل بابلیان، محاسبات عددی تألیف دکتر عبدالله شیدفر می‌باشد..

 

« ساختمان های گسسته »

از این درس نیز معمولاً در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر تا سقف 5 سؤال مطرح می‌شود. برای تسلط بر این درس آشنایی با مفاهیم درس ساختمان داده‌ها لازم است البته مطالب این درس بیشتر حال و هوای ریاضیات دارد و به همین سبب جزء سؤالات ریاضیات در نظر گرفته می‌شود. از منابع مهم این درس کتاب‌های ساختمان‌های گسسته، تألیف بهروز قلی‌زاده و ریاضیات گسسته اثر رالف.پ. گریمالوی می‌باشند. با توجه به حجم کم مطالب در این درس وقت گذاشتن برای درس ساختمان گسسته مفید می باشد..

 

دروس مشترک تمام گرایش های مهندسی کامپیوتر

از این دروس در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر 27 تست مطرح می‌شود و شامل 5 درس: 1ـ ساختمان داده ها 2ـ نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها 3ـ مدارهای منطقی 4ـ معماری کامپیوتر 5ـ سیستم عامل می‌باشد. ضمن اینکه امسال دروس طراحی الگوریتم و شبکه های کامپیوتری نیز به دروس مشترک اضافه شده است. ضریب این دروس در آزمون (2) می‌باشد (بجز گرایش الگوریتم ها و محاسبات با ضریب 4) و با توجه به این ضریب، علاوه بر دروس تخصصی از مهمترین درس ها برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد می باشد.

 

« ساختمان‌داده‌ها »

از این درس در آزمون 5 سؤال مطرح می‌شود. منابع مهم این درس در دانشگاه‌ها کتاب‌های اصول ساختمان داده‌ها تألیف هروتیز، ساختمان داده‌ها با استفاده از پاسکال تألیف تننباوم می‌باشد. مباحث این درس آرایه‌ها، صف و پشته، لیست‌های پیوندی، درخت‌ها، گراف‌ها و الگوریتم‌های مرتب‌سازی هستند. تسلط بر این درس در درجه اول با توجه به تعداد سؤالات و ضریب آن بسیار مهم و در درجه دوم برای فهم بهتر درسی مانند طراحی الگوریتم و ساختمان گسسته کاملاً ضروری می‌باشد.


 

 

« نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها »

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر 4 سؤال می‌باشد. کتاب‌های مرجع در این درس شامل: مقدمه‌ای بر زبان‌های رسمی و ماشین تألیف لینتز، تئوری زبان‌های رسمی تألیف روسز، مقدمه‌ای بر تئوری کامپیوتر تألیف کوهن می‌باشند و تقریباً تمامی آن‌ها مطالب را پیچیده و غیرقابل فهم بیان کرده‌اند. البته خود این درس چنین ماهیتی دارد.

« مدار منطقی »

از این درس در آزمون 4 سؤال مطرح می‌شود، این درس به لحاظ اهمیت در بین دروس مهندسی کامپیوتر در کنار درس ساختمان داده‌ها جزء مهمترین دروس می‌باشد. این درس به نوعی پیش نیاز درس معماری کامپیوتر نیز می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های طراحی دیجیتال، تألیف موریس مانو، کتاب تحلیل و طراحی مدارهای منطقی دیجیتال تألیف ویکتور پرنلسون می‌باشند. سیستم‌ها و مبناهای عددی، انواع مدارهای منطقی و ساده‌سازی توابع منطقی از جمله مباحث این درس می‌باشد. کتاب‌های مرجع فوق هرچند کتاب‌های خوبی هستند ولی به دلیل اینکه هر دوی آن‌ها ترجمه هستند لذا آموزش بعضی مطالب کمرنگ بیان شده است و در ضمن مسائل حل شده آن‌ها خیلی زیاد نیستند.

 

« معماری کامپیوتر »

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 4 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌ها کتاب‌های طراحی سیستم‌های کامپیوتری تألیف مانو، طراحی نرم‌افزار و معماری کامپیوتر تألیف هنسی می‌باشند. تسلط و درک مطالب مدار منطقی کمک زیادی به موفقیت در این درس می‌کند. اطلاعات داده‌ها، الگوریتم محاسباتی، زبان انتقال ثابت، واحد پردازنده، واحد کنترل، خط لوله‌ای و سیستم‌های موازی، حافظه پنهان و دستگاه‌های ورودی و خروجی از جمله رئوس مطالب این درس می‌باشند..

 

« سیستم عامل »

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر 4 تست می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های سیستم‌های عامل مدرن تألیف تننباوم، سیستم‌های عامل تألیف استالینگ، سیستم‌های عامل تألیف دتیل، مفاهیم سیستم‌های عامل تألیف سیلبر شاتز می‌باشند..

 

« طراحی الگوریتم ها »

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر 5 سؤال می‌باشد. این درس را به نوعی می‌توان ادامه درس ساختمان‌داده‌ها دانست و برای تسلط بر این درس، یادگیری کامل درس ساختمان‌داده‌ها ضروری می‌باشد. رئوس مطالب این درس، پیچیدگی زمانی الگوریتم، الگوریتم‌های تقسیم، برنامه‌نویسی پویا، الگوریتم‌های حریصانه، مرتب‌سازی و جست و جو و مفاهیم درخت و گراف می‌باشد. از جمله کتاب‌های مرجع برای این درس کتاب‌های CLRS ـ اصول الگوریتم‌های کامپیوتر تألیف هروتیز، الگوریتم‌های ساختمان داده تألیف ای هو می‌باشند..

 

«شبکه‌های کامپیوتری »

تعداد سؤالات این درس در آزمون دانشگاه دولتی 6 سؤال می‌باشد. این درس در دوره کارشناسی به صورت مقدماتی و در دوره کارشناسی ارشد به صورت پیشرفته تدریس می‌شود. ارتباط کامپیوترها از لحاظ فیزیکی برای رد و بدل کردن اطلاعات، بررسی توپولوژی مختلف شبکه، بررسی انواع لایه‌ها و زیرساخت‌ها، تبدیل داده‌ها، حالت‌های ارسال، کنترل خطا، شبکه‌های بی سیم، لایه شبکه، انواع سوئیچینگ، الگوریتم‌های مسیریابی، پروتکل‌های مختلف اینترنت، تحلیل آدرس، لایه‌‌های انتقال از جمله مباحثی هستند که در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند منابع مهم این درس کتاب‌های شبکه‌های کامپیوتری تألیف تننباوم، ترجمه‌ی دکتر پدرام، شبکه‌های کامپیوتری و انتقال داده‌ها تألیف فرشاد صفایی و محمود فتحی و کتاب شبکه‌های کامپیوتری تألیف ویلیام استالینگز ترجمه‌ی قدرت‌ا... سپید فام می‌باشند

 ارشد سراسری96 مهندسی کامپیوترx

·         ارشد سراسری 96 مهندسی کامپیوترx

·         برنامه ریزی ارشد مهندسی کامپیوترx

·         برنامه ریزی ازمون مهندسی کامپیوترx

·         ارشد برنامه ریزی مهندسی کامپیوترx

·         ازمون ارشد ازاد مهندسی کامپیوترx

·         برنامه ریزی ازمون ارشد سراسری مهندسی کامپیوترx

·         چگونگی برنامه ریزی رتبه های برتر مهندسی کامپیوترx

·         ارشد نحوه برنامه ریزی مهندسی کامپیوترx

·         ارشد سراسری برنامه ریزی رتبه های برتر مهندسی کامپیوترx

·         ارشد سراسری زمان ازمون مهندسی کامپیوترx

·         ارشد تاریخ ازمون مهندسی کامپیوترx

·         ارشد سراسری مهندسی کامپیوترx

·         زمان برگزاری ازمون ارشد ازاد مهندسی کامپیوترx

·         تاریخ برگزاری ارشد سراسری مهندسی کامپیوترx

·         زمان ازمون ارشد ازاد 96 مهندسی کامپیوترx

·         نتایج ارشد ازاد مهندسی کامپیوترx

·         نتایج ارشد سراسری مهندسی کامپیوترx

·         تاریخ نتایج ارشد ازاد مهندسی کامپیوترx

·         زمان نتایج ارشد سراسری مهندسی کامپیوترx

·         زمان اعلام نتایج ارشد ازاد مهندسی کامپیوترx

·         تاریخ اعلام نتایج ارشد سراسری مهندسی کامپیوترx

·         نتایج نهایی ارشد مهندسی کامپیوترx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مدیریت بازرگانیx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مدیریت ساختx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مهندسی فناوری اطلاعاتx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته حسابداریx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته حقوقx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته حقوق خصوصیx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانیx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد در سال 96x

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجشx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهریx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حسابداریx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوقx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق ثبتx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق ثبت اسناد و املاکx

·         منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته روانشناسی 2

 

  • ۹۶/۰۷/۲۳
  • منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی و مهندسی منابع آزمون کارشناسی ارشد فنی و مهندسی

ارشد برنامه ریزی مهندسی کامپیوتر

ارشد تاریخ ازمون مهندسی کامپیوتر

ارشد سراسری 96 مهندسی کامپیوتر

ارشد سراسری برنامه ریزی رتبه های برتر مهندسی کامپیوتر

ارشد سراسری زمان ازمون مهندسی کامپیوتر

ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر

ارشد سراسری96 مهندسی کامپیوتر

ارشد نحوه برنامه ریزی مهندسی کامپیوتر

ازمون ارشد ازاد مهندسی کامپیوتر

برنامه ریزی ارشد مهندسی کامپیوتر

برنامه ریزی ازمون ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر

برنامه ریزی ازمون مهندسی کامپیوتر

تاریخ اعلام نتایج ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر

تاریخ برگزاری ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر

تاریخ نتایج ارشد ازاد مهندسی کامپیوتر

زمان ازمون ارشد ازاد 96 مهندسی کامپیوتر

زمان اعلام نتایج ارشد ازاد مهندسی کامپیوتر

زمان برگزاری ازمون ارشد ازاد مهندسی کامپیوتر

زمان نتایج ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر

منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مدیریت بازرگانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مدیریت ساخت

منابع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مهندسی فناوری اطلاعات

منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته حسابداری

منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته حقوق

منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته حقوق خصوصی

منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد در سال 96

منابع آزمون کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهری

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حسابداری

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق ثبت

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق ثبت اسناد و املاک

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته روانشناسی 2

نتایج ارشد ازاد مهندسی کامپیوتر

نتایج ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر

نتایج نهایی ارشد مهندسی کامپیوتر

چگونگی برنامه ریزی رتبه های برتر مهندسی کامپیوتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی